מהם היתרונות של שרת פרטי בענן עבור הארגון? ואיך בוחרים את ספקית הענן הנכונה ביותר לצרכי החברה?
פוליסת ביטחון הרבה שקט נפשי מול תקלות ומקרי אסון
אחד מהיעדים החשובים ביותר עבור מנהלי ה-IT בארגון הוא שקט נפשי אל מול איומי איבוד מידע בארגון. היציבות והשרידות הגבוהה של תשתיות הענן מספקות שקט נפשי ומעין ‘רכיב ביטוחי’ לחברות. עבור הגורמים האחראים על המחשוב, בחירה במעבר לשרתים וירטואליים (Server VPS) ולענן מעבירה את האחריות על תקינות, תחזוקה ותפעול הענן אל הספקית. באופן שכזה, מנהלים שנאלצו להתעסק עם תחזוקה של שרתים מקומיים, יכולים כעת להתמקד בליבת התפקיד שלהם: עבור מנהלי IT מדובר בניהול המשתמשים, שיפור מערך אבטחת מידע ועוד. עבור מנכ”לים, מדובר בפינוי זמן ומיקוד תשומת לב והזמן הניהולי למימוש החזון העסקי של החברה.
תשתיות ענן משפרות גם את מידת השרידות של העסק. במקרה קיצוני כמו קריסת מערכות ואובדן מידע הנמצא על השרתים הפיזיים, הנזק הכלכלי הפוטנציאלי עבור החברה הוא עצום. יש חברות שמתקשות מאוד להתאושש מאירוע שכזה. תשתיות הענן של אינפורמט, לעומת זאת, מתוחזקות מסביב לשעון ומותקנות בחווה ייעודית של שרתים וירטואליי .(Server Farm)
השירות ניתן במודל של שכירות ‘גמישה’ לשרתים לחסכון בעלויות, ועם גמישות מקסימלית. אין צורך בהשקעה הונית ראשונית גדולה בציוד ומכשור, מה שמאפשר חיסכון לטווח הרחוק.
לשרתי VPS עמידות משודרגת לבעיות באספקת חשמל, מערכות בקרה מתקדמות ובקרי אצבע. לעומת שרתים פיזיים הנשארים ללא השגחה אנושית אחרי סיום יום העבודה ובסופי שבוע, תשתיות ענן מוגנות יותר במקרים של שריפה, נזילה או כשל בפעולת אל-פסק, הודות למערכות בקרה אוטומטיות ואבטחה פיזית על חוות השרתים.
עבור מי שמחזיק שרתים פיזיים במשרד, במקרה של תקלה או קריסה יש צורך בהזמנת טכנאי. בכפוף לרמת השירות (SLA), הארגון עלול לעמוד מול השבתה של המערכות למספר ימים בהם לא יוכל לספק שירות מלא (ולעתים לא יוכל לספק שרות כלל). השבתות שכאלו פוגעות במוניטין של העסק מובילות לאובדן כסף וזמן יקר של העובדים ושל החברה כולה. גם בפתרון שמציע VPS עלולות להתרחש תקלות, כמובן, אך הסיכוי לכך קטן יותר, והטיפול בתקלות הרבה יותר מהיר. משך התיקון נספר בדקות ולא בשעות או ימים.
השירות ניתן במודל גמיש לפי שימוש, לחסכון בעלויות – כאשר שהתשלום עבור תשתיות ענן מחויב על פי השירות בפועל, ללא התחייבות ארוכת טווח ועם גמישות מרבית. בנוסף, אין צורך בהשקעה ראשונית בתשתית ובלי הוצאות מתמידות על רכישות ציוד ושדרוגים. בחישוב לטווח הרחוק, תשתיות ענן מציעות חיסכון משמעותי בעלויות התפעול השוטפות.
מהם השיקולים החשובים ביותר בבחירת ספקית ענן (שרת וירטואלי)?
ענקיות הטכנולוגיה הגלובליות, כמו מיקרוסופט (Azure) ואמאזון (AWS) זיהו את הפוטנציאל של שירותי הענן כבר לפני מספר שנים, ומציעות סוגי שרתים משלהן גם בישראל.
גם בישראל תוכלו למצוא חברות מקומיות המציעות שירותי ענן למגוון שימושים, ביניהם תוכנות ומערכות הפעלה, אחסון וגיבוי, תעבורה, דוא”ל, אנטי-ספאם, אבטחת מידע ועוד.
היתרונות המרכזיים של ספקים מקומיים איכותיים מול חברות הענק הם התעריפים התחרותיים, הליווי האישי של מומחי הענן, והשירות ניתן בעברית. בנוסף, חישוב עלויות התשתית והתפעול אצל הספקים המקומיים פשוט וברור, מה שמוביל לשקט נפשי ויציבות. מעבר לכך, מי שמספק את שירות התחזוקה והטיפול בתקלות הם נציגי הספק עצמו, אשר מטפלים בבעיות בזמנים מהירים וביעילות מרבית.
בשוק המקומי, אצל חלק ניכר מהחברות, על אף שהשרתים נמצאים בשליטתן המלאה, הן לא מספקות כלים לניהול עצמי של תשתיות הענן כדי להתאים אותן במהירות לצרכי הארגון. בנוסף, לרוב מדובר בחברות קטנות שקמו לאחרונה ומנסות ‘לקפוץ על העגלה’ של הצמיחה בביקוש לתשתיות ענן, אך מתקשות במתן שירות אמין לאורך זמן, בעקבות חוסר בכוח אדם ומיומנות מקצועית מוגבלת.
אינפורמט מציגה: תשתית ענן עם תמיכה מלאה, תשלום לפי שימוש בפועל וניהול נוח וייחודי
אינפורמט מציעה לחברות וארגונים תשתיות ענן עם שירות זמין בעברית, כלים נוחים לניהול ועלויות ברורות ומותאמות לצרכיהם. התעריפים הנגבים על שרת בענן הם ברורים, שקופים וידועים מראש, והשרתים מתוחזקים על ידי צוות טכני זמין ומיומן, כך שהשליטה עליהם צמודה ומיידית בכל הנוגע לטיפול בתקלות.
השימוש בתשתית שרת וירטואלי בענן של אינפורמט מחויב לפי שימוש בפועל, ללא ‘מחיר בסיס’ ועם גמישות מקסימלית. אין צורך בהשקעה הונית ראשונית גדולה בציוד ומכשור, מה שמאפשר חיסכון לטווח הרחוק.
עבור חברות וארגונים שיש להם מנהלי מחשוב או גורמים שרוצים להישאר עם האצבע על הדופק, אינפורמט מציעה נגישות לממשק הענן (dashboard), שם אפשר לבצע שינויים ולעקוב באופן שוטף אחרי ביצועי הענן. שירות זה הוא ייחודי לחברה בשוק הישראלי, והוא מאפשר ללקוחות החברה להיות גמישים ומעורבים בניהול הענן- בהיבט התפעולי והכספי גם יחד, בדומה לנגישות למידע שענקיות הטכנולוגיה מספקות ללקוחותיהן.
מהם סוגי שרתים שאינפורמט מציעה?
החברה מציעה מגוון סוגי שרתים ומפעילה שרתי ענן המציעים ביצועים גבוהים ומהדורות החדשים ביותר, מבלי להתפשר על איכות המעבדים, השרתים או הדיסקים. בנוסף, שירותי הענן של אינפורמט עומדים בתקני אבטחת המידע המחמירים ביותר, כמו GDPR, ISO 27001 ו-SOC 2 – רמת תקינה שלא קיימת אצל מרבית השחקנים בשוק. בסיסי הנתונים והדוא”ל של החברה מאוחסנים מאחורי חומת אש מתקדמת ומעודכנת, לרבות שירותי אנטי-ספאם ואנטי-וירוס המפחיתים את הסיכון הפוטנציאלי לפגיעה ולחשיפה של מידע רגיש.
ניסיון, מקצועיות וליווי אישי – הדרך ל’נחיתה רכה’ בעולם הענן
אינפורמט פועלת בתחום המחשוב לעסקים וגופים בישראל כבר 30 שנה ומספקת מעטפת מקיפה של פתרונות לחברות הגדולות במשק ולמגוון עסקים מכל תחום. הניסיון והמקצועיות שהחברה צברה במשך השנים מאפשרים לה לספק שירות אמין ויציב, לצד ייעוץ אישי וליווי צמוד לאורך כל הדרך.
המומחים של אינפורמט מספקים ייעוץ והתאמת חבילות שירות, התקנה בפועל ותחזוקה שוטפת בהתאם לצרכי הארגון. עבור מי שפועל נכון לעכשיו עם שרתים מקומיים, תנהל החברה את המעבר של ה-Data ותחבר את המשתמשים לתשתיות שרת וירטואלי בענן באופן מהיר ומקצועי – הכל על מנת שהמהלך יבוצע עם מינימום שיבושים והשפעה על הפעילות השוטפת של העסק. השאיפה של החברה הוא להביא את יתרונות ה-VPS לכל ארגון וחברה ולעזור להם ליהנות מ‘נחיתה רכה’ בענן.